Rady a doporučení

Rady a doporučení k hubnutí

Zeštíhlení

Deset základních bodů pro velmi efektivní a trvalé snížení Vaší váhy. 

  1. Snídaně je nutná
  2. Přes den 6 - 8 malých porcí
  3. Odstup mezi jídly 2,5 h - 3 h
  4. Maximální odstup mezi jídly 4 h
  5. U velkých hlavních jídel vždy půl porce nechat - nedojídat
  6. Sacharidy do 15 - 16 h
  7. Po 18 h jen bílkoviny a zeleninu, sacharidy velmi zřídka
  8. Pitný režim 2,5 - 4 litry
  9. Nehladovět
  10. Je-li chuť na kalorickou bombu - dát si ji na snídani – maximálně 1x týdně

Ideální plán hubnutí: 

Snažte se dodržet všech 7 bodů:

Snídaně

do 1000 kj - 250 kcal

7 - 10 h

Svačina

do 400 kj - 100 kcal

10 - 12 h

Oběd

do 1000 kj - 250 kcal

12 - 14 h

II. Svačina

do 400 kj - 100 kcal

15 - 17 h

III. Svačina

do 400 kj - 100 kcal

17 - 18 h ( není nutná )

Večeře

do 800 kj - 200 kcal

19 - 20 h

II. Večeře

do 400 kj - 100 kcal

20 - 21 h ( není nutná

  

Základní pravidla 

  • úprava stravovacích návyků
  • snížení příjmu kalorií, kvalita a složení stravy
  • pohyb
  • zvýšení výdeje energie, správné fungování svalové pumpy
  • pitný režim
  • odplavování zplodin látkové výměny, detoxikace

  

Úprava stravovacích návyků

Je nutná pro snížení příjmu kalorií, kvalitu a složení stravy a zlepšení funkce trávících a vylučovacích orgánů.

Dieta?
NE!

Úprava stravovacích návyků?
ANO!


  • žádné hladovění
  • kontrolujte si příjem kalorií
  • snažte se o pestrost stravy
  • rozdělte si jídlo na 3 – 6 menších porcí denně
  • vyhýbejte se tučným, mastným a kalorickým pokrmům
  • ke každému jídlu jezte zeleninu nebo ovoce (ovoce zejména dopoledne)
  • nepřejídejte se a už vůbec ne na noc, stravu rovnoměrně rozdělte do celého dne
  • dostatečně rozmělněte potravu v ústech, důkladně vše rozkousejte – dříve se nasytíte a potrava se lépe stráví

Vhodné
potraviny

Potraviny vhodné
v omezeném množství

Nevhodné
potraviny

  • libové kuřecí bez kůže,
  • telecí, králičí, krůtí maso,
  • ryby,
  • zelenina, ovoce,
  • celozrnné a tmavé pečivo,
  • rýže,
  • brambory,
  • těstoviny,
  • luštěniny,
  • nízkotučné sýry,
  • nízkotučné zakysané mléčné výrobky
 
  • oříšky,
  • sladké ovoce,
  • panenské oleje,
  • vejce
 
  • salámy, uzeniny, klobásy,
  • tučné maso,
  • uzené a tučné ryby,
  • hranolky,
  • smažené brambůrky,
  • sušenky, zákusky,
  • tučné sýry,
  • tučné mléčné výrobky,
  • slazené sušené ovoce, slazené kompoty

  

Pohyb

je nutný pro zvýšení výdeje energie a pro správné fungování svalové pumpy, která pohání lymfatický systém, který sbírá a odvádí z těla škodliviny a odpadní látky.

  • přizpůsobte pohyb a cvičení vašemu věku a zdravotnímu stavu
  • choďte na procházky, postupně zvyšujte svižnost a vzdálenost
  • choďte cvičit, plavat, běhat, jezděte na kole
  • choďte pěšky do práce, choďte do schodů
  • Pumpujte! dělejte denně výpony na špičkách
  • cvičte jednoduché cviky pro posílení lymfatického a žilního systému
  • v lodičkách nefunguje svalová pumpa – noste je minimálně
  • dělejte dřepy

 

Pitný režim

Dostatečný pitný režim je nezbytný pro správné fungování lymfatického systému a především ledvin, které z těla vylučují škodliviny a zplodiny metabolismu.

  • Vypijte denně 2,5 – 3 litry tekutin
  • při zvýšené fyzické aktivitě či pobytu v teplém prostředí je třeba příjem tekutin adekvátně zvýšit
  • nejvhodnější je neochucená neperlivá stolní voda
  • do pitného režimu se nezapočítávají: mléko, káva a alkoholické nápoje

 

 

Vzpomeňte si na nás a každou hodinu vypijte 2 dcl vody bez bublinek.

  

Sladkosti

Nemusíte čokolády, oplatky nebo dorty. Zbytečný cukr a tuk můžeme nahradit "zdravým mlsáním". Můžete střídat musli tyčinky i s čokoládou či jogurtem, chlebíčky tzv. polystyreny, medovo - sezamové tyčinky, popcorn bez tuku, nízkotučný pudink, tvarohové deserty, ovocné koktejly z odstředěného mléka, kukuřičné lupínky, chipsy bez tuku.

Alkohol

Rozhodně nepít tvrdý alkohol či sladké likéry. Dovoleno a dokonce doporučováno dát si dvojku suchého bílého. Pokud totiž ten den sníte minimální množství tuku, bílé víno podpoří spalování a zabraňuje ukládání tuků.

Sacharidy

Tmavé pečivo, těstoviny (nejlépe z tmavé mouky), rýže (nejlépe natural), brambory, luštěniny, cereální sušenky, i piškoty, popcorn bez tuku, ovoce vyvarujte se: bílé mouce, bílému cukru a produktů z nich (koláče, rohlíky, oplatky, koblihy).

Bílkoviny

Nízkotučné mléčné výrobky (jogurt, tvaroh, sýry do 30% tuku v sušině, mléko, maso (pro pestrost jídelníčku a dostatek živin doporučuji jíst všechny druhy masa, ale jen libové - neomezujte se jen na kuřecí maso), vejce, ryby. Vyvarujte se tučným mlékárenským výrobkům, živočišným tukům, uzeninám, tlustému masu.

  

Často a malé dávky

Nejideálnější je jíst 6 - 8 menších porcí jídla přes den. Mezi jednotlivými jídly se nechávejte pauzu 2,5 - 3 hodiny. Sacharidová jídla do odpoledne (15 - 16 hod). V podvečer jezte bílkoviny a zeleninu.

Vybírejte si nízkotučné varianty pokrmů (ale nezapomeňte, že alespoň trochu tuku naše tělo ke své funkci nezbytně potřebuje), pijte denně minimálně 3 litry tekutin (neperlivé minerálky, neslazené ovocné či bylinné čaje).

Jezte často po malých dávkách. Mnoho žen, které se rozhodnou zhubnout přestanou jíst, což je ta největší hloupost - zapříčiní tím zpomalení metabolismu a pak přibírají i po miniaturních dávkách jídla. Ze začátku většinou zhubnete pár kil, jedná se však o ztrátu vody nikoli tuku.

Takový stravovací režim samozřejmě nejde vydržet dlouho. Dříve nebo později se najíte a po tak dlouhém hladovění se pořádně přejíte. Samozřejmě bohužel žena opět přibere ztracená kila a obvykle i něco na víc. A to je právě ten známý JOJO efekt.

  

Celulitida

Celulitida je shluk zvětšených tukových buněk, které se tkání protlačují ven. Je-li tkáň příliš slabá, vznikají na povrchu prohlubně - celulitida.

Celulitida postihuje téměř 100% žen. Bohužel proti tomuto dermatologickému problému zatím ještě nikdo žádný spásný lék nenašel.
Předpokládá se, že jde o celý soubor příčin, počínaje hormonální nerovnováhou a konče nevhodnou stravou a životním stylem.

Hlavními příčinami jsou hormonální antikoncepce, konzumace masa ze zvířat, která byla ošetřena antibiotiky a steroidy, málo pohybu, nedostatečný příjem tekutin a dalšími příčinami.

Desatero proti celulitidě

  1. Zdravý stravovací režim s preferováním zeleniny, ovoce, celozrnných obilovin a pečiva, luštěnin a nízkotučných mas a mléčných výrobků
  2. Dodržování optimálního pitného režimu, 2-3 litry čisté vody bez bublinek a bylinných neslazených čajů
  3. pohyb v jakékoli formě. Lymfa musí v těle proudit a odvádět z těla toxiny. Nemá však svou vlastní pumpu jako krevní oběh (srdce), proto musíme lymfu v těle rozproudit
  4. Střídavé sprchování teplou a studenou vodou (60 - 80 sekund se sprchujte teplou vodou a 20 sekund studenou vodou)
  5. Odborně prováděná lymfodrenáž a podtlaková masáž
  6. Manuální masáže proti celulitidě
  7. Anticelulitidní procedury jako teplé zábaly
  8. Pravidelná odborná péče v salonu
  9. Užívání přípravků, které zlepší vnitřní výživu tkání
  10. Provádění detoxikace - např. 3 denní hladovkou, zařazením ovocného dne, využití detoxikačních balíčků z naší nabídky